Jopavi

Jopavi

söndag 11 maj 2014

Attraktivitet

Den uppdragsgivare som intresserat mig mest under kursens gång är Palmu. Jag finner att service design när något som skulle passa mig, något som skulle ge min vardag mycket mening och framför allt skulle jag få den typ av stora utmaningar som jag söker efter, sådana som gör så att jag ständigt måste utvecklas.
Jag har valt att försöka differentiera mig genom formatet video. Jag har valt det här formatet på grund av flera olika orsaker: Jag tror på att jag blir bättre ihågkommen om informationen om mig är associerat till någon form av visuellt stimuli; Jag upplever att jag bättre kan kontrollera hur informationen om mig tolkas när den presenteras subjektivt (jämför med vanlig text); Det är ett vänligt sätt att framställa information, kan speciellt upplevas som en positiv kontrast för ett par trötta ögon som läst samma typer av ansökningar i flera timmar.
Jag har med utformningen av min video på ett diskret sätt försökt kommunicera mina personliga värderingar. Ett exempel på dessa värderingar är att jag inte vill bli bedömd (medvetet eller omedvetet) på basen av mitt utseende. Istället vill jag bli bedömd på basen av mina tankar och mitt intellekt – mitt inre bör prioriteras framom mitt yttre.
Videons innehåll är på grund av uppgiftens krav annorlunda än hur jag i en verklig situation skulle ha utformat den. För det första skulle jag i en verklig situation mera ha betonat fördelarna som mitt huvudämne Organisation och Ledning innebär för min förmåga att prestera i ett service design företag. Jag skulle ha prioriterat att tala om min styrka att se sammanhang och ”the Big Picture” istället för att filosofera exklusivt om marknadsföring. Dessutom skulle såklart min CV också ha talat för sig själv angående kravet på ”baskunskaper i marknadsföring”.

 Men nu är (var) det här ju en kurs i marknadsföring, så jag begränsade mig att kommunicera min personliga uppfattning om vad det är som gör vissa mera framgångsrika på marknadsföring än andra, och vad det är som marknadsföring är enligt mig. Jag har ändå valt att lyfta upp de punkter som är gemensamma för service design och marknadsföring, även om jag i videon inte konkret uttrycker att den här kopplingen. Jag förväntar mig att personen som arbetar med service design själv ska kunna göra kopplingen.



Over and out.
- Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar